Veel gestelde vragen

Professional organizer is een relatief nieuw beroep en roept dus nog veel vragen op. Natuurlijk kunt u altijd contact opnemen met uw specifieke vragen. Hieronder heb ik een overzicht van de meest gestelde vragen met antwoord voor u op een rij gezet.

Professional Organizing lijkt me niets meer dan een chique term voor opruimen…
In de praktijk begint Professional Organizing met opruimen, het maakt dus zeker onderdeel uit van het organizen. De meerwaarde van organizen zit echter in het opbouwen van een blijvende leefstructuur waarmee het dagelijkse opruimen gemakkelijk wordt. Deze structuur wordt voor jou en met jou op maat gemaakt, passend bij jouw individuele situatie. Om hiertoe te komen zal ik als professional organizer de situatie observeren en goed naar je wensen luisteren. Samenwerken is daarbij essentieel!

Kan ik dat zelf niet doen?
Ja, je kunt zelf heel veel doen. Maar om allerlei redenen kan het zo zijn dat je er niet in slaagt om te ordenen en structureren. Uit ervaring weet ik dat alleen opruimen heel moeilijk kan zijn... gewoon beginnen is al lastig, laat staan doorgaan tot alles klaar is. Als professional organizer kan ik je helpen om een goede start te maken of om je verder te helpen op de momenten dat je het even niet meer ziet zitten. Of op momenten dat je blijft hangen in je proces en geen voortgang meer maakt. Ik coach je als het ware door het proces heen, zorg dat we planmatig werken en het eindresultaat voor ogen houden.

Muntweg 358 | 6532 TM Nijmegen | 06-21678534 | info@metvanzantenbijdehand.nl